Sou a: Inici / Noticies / Presentació a Juneda de la campanya 1 Color – 1 euro – 1 casa

Presentació a Juneda de la campanya 1 Color – 1 euro – 1 casa

Aquest dimarts dia 14 de novembre s’ha presentat, al Complex Cultural de Juneda, la campanya solidària de la Fundació Vicente Ferrer, 1 color, 1 euro, 1 casa. Jordi Giralt, col·laborador de la fundació, ha explicat els fonaments d’aquesta campanya, que consisteix en acolorir una part d’un rangoli a canvi d’una aportació d’un euro o més, que anirà destinat a la construcció d’una casa a l’Índia, valorada en 2.200 euros. Un cop construïda, la Fundació en cedirà la titularitat a una dona d’una família de la casta més baixa de l’Índia, per tal de fomentar la seva integració social i desenvolupament .

El rangoli és un tipus d’art folklòric de l’Índia. Són una sèrie de dissenys decoratius realitzats al terra de les sales d’estar i patis durant els festivals hindús. L’objectiu és que siguin zones de benvinguda sagrades per a les deïtats hindús, i es creu que porten bona sort. Els patrons es creen amb materials com ara arròs acolorit, farina seca, sorra de colors i pètals de flors.

El rangoli solidari estarà a Juneda durant 15 dies i es desplaçarà primer a l’escola Manel Ortiz, per tal que els nens i nenes coneguin la situació de les dones a l’Índia i la importància d’aquestes campanyes per tal d’aconseguir la transformació social a l’Índia rural. Posteriorment serà a diferents establiments comercials del poble i finalment tornarà al Complex Cultural.

Accions del document

  • Facebook
  • Twitter
  • Whatsapp